Tangerine

Monday, May 13



One of my favorite items to wear during Summer season (an all year round I must admit), apart from skirts & shorts are DRESSES! They’re just perfect for day or night, rain or shine! If you want to look chic and simple this is your option. Printed, short, maxi or solid ... the list of styles are truly endless. Here I wore an lovely tangerine dress from Zara. I kept this cute piece throughout the seasons because it has a classic style with a summery feel. For this occasion, I added even more color with the blue shoes and satchel, pink lips and silver/neon H&M necklace. I’m a brightness lover, but if your not into color blocking wearing this dress with a classic nude flat or heel would look adorable as well! 

Are you looking forward on wearing dresses? Would you wear a color-block outfit? 
What you you think about this look?

 Let me know!

xo

Nydia

PS: Can’t stop listening to Justin Timberlake’s song: Mirrors. The video is really beautiful!
_________________________________________________________

Una de las piezas de ropa que me encanta ponerme durante el verano, aparte de los cortos y las faldas, son los trajes. Son simplemente perfectos para el día, la noche, durante un sol candente o bajo la lluvia =D. Si quieres verte sencilla pero chic definitivamente esta es tu opción. Aquí les muestro uno en color naranja de Zara que me compré hace varias temporadas atrás.  Me encanta el estilo simple y clásico que lleva, conservando un toque veraniego por el color. Para esta ocasión, añadí más color creando un look en color-block. Me puse unas plataformas en azul de Forever 21 con una cartera en el mismo color de Steve Madden. Mi labial rosado de Maybelline (mi preferido en las últimas semanas) y un collar de H&M plateado con destellos en verde neon. Soy fanática de los colores vibrantes, pero si a ustedes no les llama mucho la atención eso del color-block pueden usar un traje como este combinándolo con colores neutrales como el blanco, negro, crema o gris. 

 ¿Les gustan los trajes?  ¿Se pondrían un outfit en color-block?  ¿Cómo les parece este outfit?

hasta el próximo post,

Nydia

PS: Han escuchado la canción de Justin Timberlake Mirrors? Me fascina, el video está hermoso!






No Comments

melissa ward said...

Lovely color combo ... U look fab

Ashley of Southern (California) Belle said...

I love blue and orange together! I think this is the perfect summer outfit :)

xo

Ashley

Southern (California) Belle