Currently Obsessed with...

Tuesday, June 25

Books:


One day by David Nicholls: 

This is one of the most realistic books you can read. I cannot imagine someone not liking this novel. Each chapter tells us the story of Emma and Dexter on one particular day: July 15th for the course of twenty years. It’s a true story of love and friendship, sometimes sad, sometimes funny, but always beautiful. I have to admit that I cried, but I was a bit mad at myself that I saw the movie first! So if you want to read it, watch the movie after... like it supposed to be haha

___________________________________________________

Se me hace difícil imaginarme a alguien a quien no le agrade este libro. Es sumamente realista, y creo que todos nos podemos identificar de alguna manera con esta historia. Cada capítulo nos cuenta la historia de Emma y Dexter en un día determinado: 15 de julio por el transcurso de veinte años. Es una verdadera historia de amor y amistad, a veces triste, a veces divertida, pero siempre hermosa. Tengo que admitir que lloré, pero debo decirles que estaba un poco enojada conmigo mismo ya que vi la película primero! Así que si desean leerlo, vean la película después, como debe ser jaja


The Prisoner of Heaven by Carlos Ruiz Zafón: 

As I’ve mentioned before, Carlos Ruiz Zafón is one of my favorite authors. I love the concept on how he wrote a series called The Cemetery of Forgotten books, which you can read on any particular order. I’ve read them in the published order: Shadow of the Wind, The Angels’s Game and this one (I’ve read them all in Spanish). Compared with the other two this one is shorter, which leaves you with the eagerness of knowing what’s next. It’s mysterious, a page turner and a great read. If you’re looking for a great series to read this Summer, you will be obsessed with this one!
____________________________________________
Como he mencionado anteriormente, Carlos Ruiz Zafón es uno de mis autores favoritos. Me encanta el concepto de la serie llamada El Cementerio de los Libros Olvidados, ya que puedes leer los libros sin ningún órden en particular. Yo los he leído según han sido publicado: La Sombra del Viento, El Juego del Angel y El Prisionero del Cielo. En comparación con los otros éste es el más corto, lo que te deja con el ansia de saber qué será lo que sucederá. Es misteriosamente encantadora, no los soltarás de tus manos, en otras palabras es una gran lectura. Si estás en busca de una buena serie para leer este verano, se la recomiendo!

Style:

I’m super picky when it comes to buying clothes or shoes on the internet. I don’t know why, but I have to see, touch and try on something before I buy it. For a while I’ve been eyeing several pairs of shoes at Shoedazzle but to spend 50$ on a shoe that I haven’t tried on makes me feel a bit weird. So when I saw that the pair that I wanted was on clearance for only 15$ I went ahead and gave online shoe shopping a try! I was not disappointed, they were exactly as the photograph and they fit me perfectly (I’m 71/2)  I also got a pair of flats =D, they are a slightly big on me but I can live with that haha I will certainly return to buy more goodies!!
_________________________________________________________
Me siento un poco insegura en cuanto a la compra de ropa o zapatos por Internet. No sé por qué, pero tengo que ver, tocar y probarme las cosas antes de comprármelas. Durante un tiempo he estado deseando varios zapatos en Shoedazzle, así que cuando vi que los zapatos que quería estaban en liquidación por sólo $15 (ambas fotos) decidí adquirirlos!  Ambos me encantaron así que de seguro volveré a comprar ahí, se las recomiendo.


Aren’t they cute? You will see outfit posts with them soon! / Pronto los verán en atuendos!!

Also, I’ve seen at Lookbook and on several youtube channels, bloggers buying adorable items from SheInside. So after visiting and viewing the page for several occasions, I decided to purchase a cute floral print dress and a pair of black asymmetrical shorts (exactly like the ones I’m wearing here) They still haven’t arrived, so as soon as they get here I’ll tell you the about quality, the fit and all those details! 
_________________________________________________________

Varias bloggers de Lookbook y en Youtube, han creado atuendos utilizando piezas de SheInside.  Así que después de visitar y ver la página durante varias ocasiones, me decidí a comprar un vestido de estampado floral y unos pantalones cortos asimétricos en negro (iguales a los que llevo aquí) Todavía no me han llegado las piezas, así que una vez las tenga les cuento acerca de la calidad y y todos los detalles!





Travel:

For many, Summer season is synonym of VACATIONS!  From beach weekends for relaxing, road trips for fun with friends or traveling plans for more of an escape from reality. Creating unique experiences is the best way of enjoying your Summer. In about three weeks I will be leaving on my own adventure with Jayson. Part of the planning has been creating and searching for casual and fun travel outfit ideas over at Pinterest. I have to confess, I’m the worst packer EVER! I carry so much stuff specially if I leave for more than two weeks. For this trip I’m pushing myself to pack the necessary, creating different looks by mixing and matching the same pieces. I will try to do a post about my packing process or essentials =D

Do you have any plans or trips for Summer? Any recommendations or packing tips?
Don’t forget to follow me via Pinterest and Bloglovin!

_________________________________________________________

Para muchos, la temporada de verano es sinónimo a: VACACIONES! Desde fines de semana en la playa para relajarse, roadtrips con los amigos o viajes a lugares desconocidos para escapar la realidad. La creación de experiencias únicas es la mejor manera de disfrutar del Verano! En las próximas tres semanas me iré en mi propia aventura junto a Jayson. Parte de la planificación ha sido la creación y la búsqueda de ideas de atuendos adecuados. Tengo que confesar ....  soy la peor empacando, siempre llevo tantas cosas, sobre todo si me voy por más de dos semanas. Para este viaje intentaré empacar lo necesario.  Intentaré no prometeré jajaja Les haré un post sobre mi proceso de empaque o esenciales =D

¿Tienen viaje planificado? ¿Tienen recomendaciones o consejos de cómo empacar?
No olvides de seguirme a través de Pinterest y Bloglovin!


No Comments

Chymere A. said...

I just asked Twitter some good novel suggestions for the summer! I'll have to check these books out...they sound like really great books!

I have yet to go to the beach and it kills me, but I know there is plenty of summer left and soon I'll be surrounded by them (there are none where I live currently) so it's no rush really! Hoping for Hawaii in early fall! Cute pieces and yes I loveee shopping online...makes the experience so much better!

www.chymere-anais.blogspot.com