My Favorite Summer Makeup

Monday, June 3


 I always post about outfits, different ways to wear, even about my lastest obsessions but I have never posted about makeup! The main reason why is that when it comes to makeup I'm pretty basic and simple. I rarely wear eyeshadow, due to my lack of eyemakeup skills hahaha but if I want to play a bit more with how I look... I will due so with lipsticks/lip colors. Many of you have asked me by comments or even emails about the lip colors I use. So decided to make a blog post about makeup in general!

My favorite makeup items I would tell you are lipsticks, blush and mascara. I absolutely love long and abundant lashes and Maybelline's Colossal Glam black (6$ retail) has been my favorite for many years! After editing the photos I noticed that almost all the products I have are from Maybelline, it even looks like a sponsored post hahaha (it isn't =P)... But those Color Sensational Vivids lipsticks (7$ retail) are perfection for Summer! I have three tones between the pink and purple hues: Vivid Rose (here and here), Hot Plum (here) and Brazen Berry (here and here). When it comes to the color red, it must have a matte finish, that's why my absolute favorite must be Stila's stay all day Beso (here and here) and also MAC's Ruby Woo. Sometimes I prefer just to have a more natural look so I wear Wet n Wild's Bare it all (here and here) that kinda reminds me of a lighter version of MAC's Taupe. For concealer I'm loving Maybelline's Instant age rewind and for powder Fit Me #320. As for foundation, until now the best one I have used is Urban Decay's Naked Skin its super light and it matches soooo well with my skin tone.

I'm always open to try new brands or products. So please leave a comment below of any mascara's, lipsticks or face makeup in general you think I should try! Hope all of you enjoy this post!

Nydia
_________________________________________________________

Siempre les hablo acerca de mis atuendos diarios, diferentes maneras de usar o ponerse ciertas prendas de ropa e incluso de mis últimas obsesiones pero nunca he publicado sobre maquillaje! La razón principal de esto es por qué cuando se trata de maquillaje soy muy básica y sencilla. Rara vez me pongo sombra de ojos, pero eso se debe a mi falta de destrezas jajaja pero si quiero jugar un poco más con mi aspecto... lo haré siempre con colores de labios. Muchas de ustedes me han preguntado através de comentarios o incluso por correo electrónico acerca de los labiales que uso. Así que decidí  hacer un post aquí en el blog sobre maquillaje en general!

Mis artículos favoritos de maquillaje les diría que son los labiales, el rubor y la mascara/el rímel. Me encanta que las pestañas se vean largas y abundantes. Mi rímel preferido de todos los tiempos es la Colossal Volum Express Glam Black de Maybelline ($6). Después de editar las fotos me di cuenta de que casi todos los productos que tengo son de Maybelline. Parece una pauta, pero créanme no lo es jajaja!  Los labiales Color Sensational Vivids ($7) son pura perfección para el Verano! Tengo tres, en tonos rosados / morados: Vivid Rose (aquí y aquí), Hot Plum (aquí) y Brazen Berry (aquí y aquí). En lo que respecta al color rojo, para mi gusto el mismo debe tener un acabado mate, por eso mi favorito es Stila's stay all day Beso (aquí y aquí) y también de MAC: Ruby Woo. Cuando deseo llevar un aspecto más natural, utilizo el Wet n Wild's Bare it all (aquí y aquí) que me acuerda al Taupe de MAC. Como corrector me encanta Instant age rewind de Maybelline y de polvo, el Fit Me # 320. Por ahora no estoy utilizando base, pero de todas las que he probado la Urban Decay Naked Skin ha sido la de mejor calidad y aplicación que he adquirido!

Siempre me doy  la oportunidad de intentar nuevas marcas o productos. Así que por favor dejen un comentario abajo de cualquier tipo maquillaje que crees que debería probar.

Espero que hayan disfrutado este post! Hasta la próxima.

Nydia





No Comments

intantya pranandini said...

Nice Make up dear..

bamaannie said...

I love this post!!:) I love the Maybelline vivids too..I have Shocking COral and Hot Plum..So pretty!:)) You should try the Milani Color Statement lipsticks..they are gorgeous!!
xoxo
Ann-Marie

Nydia said...

I’m looking for new lipsticks so I will certainly try the Milani ones! Thanks for the recommendation! =D