Leather Obsessed

Thursday, November 13


Recently I’ve been inspired by minimalistic and simple style. I do adore my floral prints and bohemian pieces but I decided to give them a rest and dress in more neutral colors and lineal structure/cuts. One texture I can’t stop wearing is: leather! It is such a classic fabric, especially during this season. Wearing faux leather pieces can be challenging for Caribbean girls like me, but there are ways to wear it without sacrificing comfort! The easy and simple way is with your bag and shoes but , why not try other styles and colors!? If you ask me, a leather skirt is my favorite and on today’s outfit  I’m wearing one in a light gray color.  It’s an extremely simple piece but the cute silver details with the zippers give a little edge.

On recent shopping trips, I got my hands on two pieces carrying this texture. First, a nude/ camel colored a-line skirt and second, a pair of trousers. Can’t wait to style them and show you gals how to wear them! Below a few images with links for your own leather inspiration,

Happy Thursday!
Nydia
 ________________________________________

Recientemente me he sentido inspirada por el estilo minimalista y simple. A pesar que  adoro mis estampados florales y piezas bohemias, he decidido guardarlas por un rato y optar por colores neutros y cortes lineales. Una textura la cual no me he podido resistir durante estos meses es el cuero. Y aunque llevar piezas de cuero (falso) puede ser un reto para chicas caribeñas como yo, hay formas de llevarlo sin sacrificar comodidad! Es una textura sumamente clásica, especialmente para esta temporada. La forma más fácil de llevarla es en bolsos o zapatos. Pero, porqué no aventurarse a otros estilos y colores? Yo he quedado fascinada con las faldas en esta textura, como la que llevo puesta en el atuendo de hoy! Es en un tono gris claro con detalles en plata con los cierres a los lados, dándole un look más rockero sin dejar de ser casual. Hace poco adquirí otra falda pero en color crema y uno pantalones largos en negro. No puedo esperar a mostrárselos en atuendos y la diversas formas en que se pueden utilizar!

Les dejo abajo varias piezas para que les sirva de inspiración!
Lindo jueves,
Nydia

GET THE LOOK!

No Comments