A piece of mind

Friday, July 31


When I finished the editing and uploading process of these images my mind went blank. I was trying to write, but nothing came to mind. I went out, fueled my system with well deserved ice-cream and some sushi with my sister in law. As part of our always awkward conversations I told her: "I have some cool outfit photos I want to post tonight but no clue what to write” She told me some wise words...  “write about you, people like that.” 

So here you go, a piece of my mind for you to read haha... 

Una vez terminé de editar y subir éstas imágenes mi mente se fue en blanco. Escribía y borraba; no me llegaba nada de inspiración!! Decidí salir por un rato con mi cuñada Dacil a comer postre primero y luego a cenar sushi (quienes hagan esto digan yo!!). Mientras conversábamos le mencioné mi pequeño problema y ella me aconsejó escribir acerca de mis experiencias! 

Aquí les dejo un pedacito de mi mente para que lean jaja… 
Once I went to an event and over heard a girl saying: “I may have to become a blogger look at all the free stuff they get!”  This was the moment when I started noticing the misconception some people have about blogging. For many is becoming “known”, going to events, looking fabulous 24/7, getting “free goodies” the list goes on and on; but this my friends is just small, extremely minimal part of what being a good blogger means (well, at least for me!) Of course I want people to read my posts, enjoy the photos and videos I share. That is why it is essential to establish a purpose, for what and why am I doing this? There are thousands upon thousands of bloggers out there, we can build a country if we want to hahaha… But here’s the thing: everyone has a voice. I use my blog as place where my passions meet: photography and fashion. A tool of self-expression and inspiration! Of being in contact with the world in a way I would have never thought possible. I can even go back in time, reliving experiences through images and words.

 Love for what I do is what makes me keep going. Everything good in life is a result of hard work and of course time. So know that there is space to become better. Believe me… my style and photography has changed quite a lot in the past few years (an it would continue evolving) haha…. If you want to be part of this awesome world: be genuine, in the contrary people notice. 

Create great content and allow yourself to learn and grow. 
Lovely night,
Nydia

Hace poco estuve en un evento al cual fui invitada y escuché una chica decir: “Tendré que hacer un blog, mira todo lo que les dan!!” Fue en ese momento donde me percaté de la mala percepción que existe de lo que significa realmente ser una “blogger”. Para muchos es ser reconocidos, salir en revistas, recibir “regalos”, pero esto es sólo una parte extremadamente mínima de lo que significa ser una buena “bloguera” (bueno al menos para mí!) Claro… queremos que lean y disfruten de nuestras entredas, fotos y vídeos pero creo que es esencial establecer una razón real por la cual se hace.  

Ya sabrán que existen miles y miles de blogs; hasta podemos construir un país de tantos que hay jajaja Pero aquí esta la clave, cada uno de nosotros tiene una voz, una opinión. Yo utilizo mi blog como un espacio donde mis pasiones se encuentran: la moda y la fotografía. Aquí comparto experiencias, tips y atuendos. Donde puedo estar contacto con muchísimas personas alrededor del mundo y afectarlos de una manera positiva que de otro modo no sería posible. 

Toma tiempo, buena actitud y mucho trabajo llegar a donde se quiere en la vida, cualquiera que sea la meta. A veces se llega rápido en ocasiones toma un poco más de tiempo. Siempre habrá espacio para mejorar! Créanme ... mi estilo personal y fotografía ha cambiado mucho en los pasados años jajaja 
Como último si desean comenzar su propio blog sean genuinos, con própisitos claros y positivos. 

Linda noche,
Nydia
OUTFIT DETAILS
Off the Shoulder - Zara
Mirrored Sunglasses - Asos
White Chunky Sandals - Topshop - Nordstrom

No Comments